Riga ICCE 2022 programma

28.03.2022.

Rīgas starptautiskā cirka pedagoģijas konference (RIGA ICCE 2022), 10.–11.maijā Rīgas cirkā, Zeļļu ielā 25.


Konferences programma

OTRDIENA, 10.maijs / Rīga, Zeļļu iela 25

12.00 – 13.00 Reģistrācija/ekskursija pa Rīgas cirka skolas telpām

13.00 – 13.15  Konferences atklāšana. Latvijas Kultūras akadēmija, Baltijas-Ziemeļvalstu cirka tīkls, Rīgas cirks

13.15 – 13.45 Iedvesmas runa MĀKSLINIECISKĀ DOMĀŠANA IZGLĪTĪBĀ. RADOŠA BŪŠANA (BŪTNE) KĀ IZAUGSME. Daniels Gulko/Mākslinieciskais vadītājs cirka vidusskolā, Circus Cirkör/Zviedrija. |Klātienē/attālināti/zīmju tulks| Tiešraidei iespējams sekot līdzi Rīgas cirka facebook lapā – ar tulkojumu uz latviešu valodu

14.00 – 15.30Pasaules kafejnīca”. Neformālas diskusijas nelielās grupās, kuras ievada labās prakses piemēri. Tēma: mākslinieciskā domāšana izglītībā.

15.30 – 16.00 Kafijas pauze

16.00 – 19.00 Meistarklases

● 16.00 – 17.30 Cirka un radošuma izpēte. Daniels Gulko/Circus Cirkör

● 16.00 – 17.30 Kā iesaistīt kopienas cirka mākslā? Teksasa Holija/Sanfrancisko Cirka centrs

16.00 – 19.00 Idejas par iekļaujošu pieeju. Hanne Kaupinena/Somijas Jaunatnes cirka asociācija

20.00 Vakariņas/Tīklošanās


TREŠDIENA, 11.maijs / Rīga, Zeļļu iela 25

8.45 – 9.15 Reģistrācija/kafija

9.15 – 9.30 Dienas plāns

9.30 – 10.00 Iedvesmas runa. Cirks ikvienam! Iekļaujoša pieeja cirka izglītībā – Teksasa Holija, Kopienu iesaistes vadītāja/Sanfrancisko Cirka centrs/ASV |Klātienē/attālināti/zīmju tulks| Tiešraidei iespējams sekot līdzi Rīgas cirka facebook lapā – ar tulkojumu uz latviešu valodu
10.15 – 10.45 Iedvesmas runa. ĶERMEŅA PRATĪBA UN CIRKS. Elisana Fanka/Stokholmas Mākslas universitātes Cirka nodaļas bakalaura programmas vadītāja/Zviedrija  |Klātienē/attālināti/zīmju tulks| Tiešraidei iespējams sekot līdzi Rīgas cirka facebook lapā – ar tulkojumu uz latviešu valodu

11.00 – 12.30 “Pasaules kafejnīca”. Neformālas diskusijas nelielās grupās, kuras ievada labās prakses piemēri. Tēma: iekļaujoša pieeja mākslas izglītībā un ķermeņa pratība

11.00 – 12.30  “Pasaules kafejnīca” ZOOM PLATFORMĀ. Tēma: iekļaujoša pieeja mākslas izglītībā un ķermeņa pratība. Zoom links tiks nosūtīts pēc Riga ICCE reģistrācijas formas aizpildīšanas.

12.30 – 13.30 Pusdienu pauze

13.30 – 15.00 Meistarklases

Kā iesaistīt kopienas cirka mākslā? Teksasa Holija/Sanfrancisko Cirka centrs

● Komunikācijas stratēģijas cirka izglītībā. Oskars Lofkvists/Circus Cirkör

ZOOM PLATFORMĀ. Ķermeņa pratība kā cirka interešu aizstāvības rīks. Elisana Fanka/Stokholmas Mākslas universitāte. Zoom links tiks nosūtīts pēc Riga ICCE reģistrācijas formas aizpildīšanas.

15.00 – 15.30 Kafijas pauze

15.30 – 15.45 Konferences noslēgums

16.00 – 16.30 Rīgas cirka skolas audzēkņu performances

16.40 – 16.50 Alekseja Smolova performance (LV)


IEDVESMAS RUNU TĒMAS

Mākslinieciskā domāšana izglītībā. Radoša būšana (būtne) kā izaugsme. Daniels Gulko (Daniel Gulko) / Mākslinieciskais vadītājs cirka vidusskolā, Circus Cirkör / Zviedrija

“Šoreiz nerunāsim par māksliniecisko domāšanu cirka izglītībā. Jo pirms jēgas rašanas mums ir nepieciešams radīt vietu sajūtām. Runāšu par vietas radīšanu mūsu ķermeņos, lai spētu just un šīs sajūtas nodot tālāk.

Šī būs runa par Cirku, jo cirks ir mūsu valoda. Šī būs arī runa par izglītību, jo mans uzdevums kā pasniedzējam ir iedvesmot citus, lai tie vēlētos kļūt lielāki, lai atvērtos un ziedētu kā puķes. Cirks ir kā ēdiens – tas ir kā gaisma, ūdens un minerālvielas zemē. Tāpēc savā veidā šī būs runa par dārzkopību un par tādu apstākļu radīšanu, kas nodrošina mūsu augšanu kā dzīvām būtnēm.”

Cirks ikvienam! Iekļaujoša pieeja cirka izglītībā. Teksasa Holija (Texas Holly) / Kopienu iesaistes vadītāja / Sanfrancisko Cirka centrs / ASV

“Vēlos iedvesmot un piedāvāt praktiskus rīkus, kas cirka izglītībā ļautu nodrošināt iekļaujošu pieeju. Ņemot vērā manu vairāk nekā divu desmitgažu pieredzi darbā ar kopienām, kuras vēsturiski ir bijušas ar ierobežotiem resursiem un marginalizētas, runāšu par tādiem “lielajiem” jautājumiem kā – 

Ko nozīmē iekļaujoša pieeja cirka izglītībā?

Kāpēc cirks? Cirka izglītība kā dažādības un iekļaujošas pieejas nesējs mākslas izglītībā.

Kā praktiski īstenot iekļaujošu pieeju?

Kā atrast noderīgus resursus iedvesmai?

Jautājumus ilustrēšu ar jautriem, aizraujošiem stāstiem no manas pieredzes cirka pasaulē.”


Ķermeņa pratība un cirks. Elisana Fanka (Alisan Funk) / Stokholmas Mākslas universitātes Cirka nodaļas bakalaura programmas vadītāja / Zviedrija

“Cirka pedagogi un praktizētāji piedzīvo cirka mākslas apguvi tiešā veidā, bet var būt sarežģīti izskaidrot cirka prakses kultūrpolitikas veidotājiem, finasētājiem un mākslas programmu veidotājiem, kuri ar cirku tiešā veidā nekad nav saskārušies. Ķermeņa pratības izpratne gan pieredzējušiem cirka profesionāļiem, gan tiem, kas tikai nesen sākuši interesēties par cirka mākslu, atklāj to, kas ir tie vērtīgi aspekti, kurus cirka aktivitātes sniedz audzēkņiem.”


MEISTARKLAŠU TĒMAS

Iekļaujošas pieejas idejas. Hanne Kaupinena (Hanne Kauppinen) / Somijas Jaunatnes cirka asociācija (FYCA)

Šajā meistarklasē tiks apspriestas dažādas normas cirkā: dzimums, rase, ķermenis, kā arī tiks reflektēts par cirka trenera lomu kā pedagogam, mediatoram. Meistarklasē tiks pētīts, kā cirka prakses caur teoriju, diskusijām un praktiskiem piemēriem padarīt drošākas un iekļaujošākas.

Meistarklases auditorija: cirka pedagogi un citi cirka pedagoģijas metožu interesenti


Cirka un radošuma izpēte. Daniels Gulko / Circus Cirkör

Ir daudzi veidi, kā cirku izprast radoši – meistarklasē eksperimentēsim ar dažādiem kompozīcijas veidošanas rīkiem un veidiem, kādos izmantot spēles un impovizāciju. Cirks var būt aktivitāte, kas sevī ietver prasmi apzināties risku, radīt brīnumu un ļauties priekam. Kā kļūt/būt par cirka mākslinieku ar to prasmju kopumu, kas mums ir dots? Kā veidot uzticību un uzņemties risku drošā vidē?

Meistarklases auditorija: atvērta visiem interesentiem


Kā iesaistīt kopienas cirka mākslā? Teksasa Holija / Sanfrancisko Cirka centrs

Ko nozīmē darbs ar kopienu un kā uzrunāt kopienas, kas iepriekš ar cirku nav saskārušās? Meistarklasē apskatīsim interesantus piemērus no dzīves, kā arī radīsim jaunas un inovatīvas idejas kopienu uzrunāšanai, ņemot vērā individuālo pieredzi.

Meistarklases auditorija: atvērta visiem interesentiem


Ķermeņa pratība kā cirka interešu aizstāvības rīks (attālināti Zoom). Elisana Fanka / Stokholmas Mākslas universitāte

“Šajā meistarklasē mēs pētīsim dažādus ķermeņa pratības novērtēšanas rīkus un diskutēsim par atšķirīgām cirka interešu aizstāvības stratēģijām. Balstoties uz individuālu meistarklases dalībnieku situācijām, meklēsim efektīvākos veidus šo rīku un stratēģiju potenciālajam pielietojumam.”

Meistarklases auditorija: atvērta visiem interesentiem


Komunikācijas stratēģijas cirka pedagoģijā. Oskars Lofkvists (Oskar Löfkvist) / Circus Cirkör

Meistarklasē tiks akcentēts grupas menedžments un komunikācijas veidošana. Eksperimentēsim ar bezvārdu komunikāciju, kā arī stāstniecību kā iedvesmas metodi pedagoģijā. Grupas ietvaros izmēģināsim dažādus komunikācijas stilus un atšķirīgas trenera lomas, reflektējot par katra individuālajām preferencēm.

Meistarklases auditorija: cirka pedagogi un interesenti cirka pedagoģijas metodēs


10.MAIJS / PASAULES KAFEJNĪCAS TEMATS: MĀKSLINIECISKĀ DOMĀŠANA IZGLĪTĪBĀ

Labās prakses piemēri:

Jarkko Lehmus (FI) “Mākslinieciskās domāšanas akadēmija”
Ville Sandkvists (FI) “2030 skatuves mākslu mācību programma – Helsinku Mākslas akadēmija”
Terje Bernada (EE) “Vai mēs audzinām māksliniekus?”
Māra Gaņģe (LV) “Individuālu performanču radīšana iedvesmojoties no laikmetīgās mākslas praksēm”
Lina B. Franka (SE) / Niks Zelle “Cirka domātāju platforma”

11.MAIJS / PASAULES KAFEJNĪCAS TEMATS: IEKĻAUJOŠA PIEEJA MĀKSLAS IZGLĪTĪBĀ UN ĶERMEŅA PRATĪBA

Labās prakses piemēri:

Oskars Lofkvists (SE) “Mācību programma jaunatnes un sociālā cirka pedagoga izglītības iegūšanai”
Karīna Džounsa (UK) “Cirka audiāla aprakstīšana”
Aleksejs Smolovs (LV) “Ko mēs kā vadītāji un (vai) saņēmēji iegūstam no iekļaujošām cirka aktivitātēm?”
Marika Čerņavska (LV) “Cirks kā mākslas piedzīvojums tiem, kas parasti paliek ārpusē”


Konferences norisi atbalsta Ziemeļvalstu Kultūras punkts, Ziemeļvalstu Kultūras ministrija un Valsts kultūrkapitāla fonds. Kā arī šī programma ir īstenota, pateicoties Baltijas-Amerikas Brīvības Fonda (BAFF) finansējumam. Vairāk informācijas par BAFF stipendijām un lektoru atbalstu varat uzzināt, apmeklējot www.balticamericanfreedomfoundation.org.


Valsts Kūltūrkapitāla Fonds