RIGA ICCE konferences centrālie runātāji
11.04.2022.
Līdz cirka pedagoģijai veltītajai konferencei atlicis tieši mēnesis, un ir īstais laiks, lai iepazītos ar centrālajiem runātājiem un meistarklašu vadītājiem.
Daniels Gulko (Daniel Gulko) – laikmetīgā cirka organizācija Circus Cirkör / mākslinieciskais vadītājs cirka vidusskolā / meistarklases “Cirka un radošuma izpēte” vadītājs. Daniels Gulko par savu runu un meistarklasi saka: “Šoreiz nerunāsim par māksliniecisko domāšanu cirka izglītībā. Jo pirms jēgas rašanas mums ir nepieciešams radīt vietu sajūtām. Runāšu par vietas radīšanu mūsu ķermeņos, lai spētu just un šīs sajūtas nodot tālāk.
Šī būs runa par Cirku, jo cirks ir mūsu valoda. Šī būs arī runa par izglītību, jo mans uzdevums kā pasniedzējam ir iedvesmot citus, lai tie vēlētos kļūt lielāki, lai atvērtos un ziedētu kā puķes. Cirks ir kā ēdiens – tas ir kā gaisma, ūdens un minerālvielas zemē. Tāpēc savā veidā šī būs runa par dārzkopību un par tādu apstākļu radīšanu, kas nodrošina mūsu augšanu kā dzīvām būtnēm.”
Teksasa Holija (Texas Holly), Kopienu iesaistes programmas vadītāja no Sanfrancisko Cirka centra (ASV) savā iedvesmas runā “Cirks ikvienam! Iekļaujoša pieeja cirka izglītībā” stāstīs, ko nozīmē darbs ar kopienu un kā uzrunāt kopienas, kas iepriekš ar cirku nav saskārušās. Viņas vadītajā meistarklasē tiks aplūkoti interesanti piemēri no dzīves, kā arī radītas jaunas un inovatīvas idejas kopienu uzrunāšanai, ņemot vērā konkrēto situāciju.
Par savu runu Teksasa Holija teic: “Vēlos iedvesmot un piedāvāt praktiskus rīkus, kas cirka izglītībā ļautu nodrošināt iekļaujošu pieeju. Ņemot vērā manu vairāk nekā divu desmitgažu pieredzi darbā ar kopienām, kuras vēsturiski ir bijušas ar ierobežotiem resursiem un marginalizētas, runāšu par tādiem “lielajiem” jautājumiem kā –
Ko nozīmē iekļaujoša pieeja cirka izglītībā?
Kāpēc cirks? Cirka izglītība kā dažādības un iekļaujošas pieejas nesējs mākslas izglītībā.
Kā praktiski īstenot iekļaujošu pieeju?
Kā atrast noderīgus resursus iedvesmai?
Jautājumus ilustrēšu ar jautriem, aizraujošiem stāstiem no manas pieredzes cirka pasaulē.”
Elisana Fanka (Alisan Funk), Stokholmas Mākslas universitātes Cirka nodaļas bakalaura programmas vadītāja (Zviedrija) runās par ķermeņa pratību kā cirka interešu aizstāvības rīku.
“Cirka pedagogi un praktizētāji piedzīvo cirka mākslas apguvi tiešā veidā, bet var būt sarežģīti izskaidrot cirka prakses kultūrpolitikas veidotājiem, finasētājiem un mākslas programmu veidotājiem, kuri ar cirku tiešā veidā nekad nav saskārušies. Ķermeņa pratības izpratne gan pieredzējušiem cirka profesionāļiem, gan tiem, kas tikai nesen sākuši interesēties par cirka mākslu, atklāj to, kas ir tie vērtīgi aspekti, kurus cirka aktivitātes sniedz audzēkņiem.”
Viņas vadītajā meistarklasē tiks pētīti dažādi ķermeņa pratības novērtēšanas rīki un tiks diskutēts par atšķirīgām cirka interešu aizstāvības stratēģijām. Balstoties uz individuālām meistarklases dalībnieku situācijām, tiks meklēti efektīvākie veidi šo rīku un stratēģiju potenciālajam pielietojumam.
Pilna RIGA ICCE KONFERENCES programma un pieteikšanās konferencei ŠEIT.