GRASSROOT: MEISTARKLASES TALLINĀ
14.10.2021.
Baltijas cirka mākslinieki no cirka un ar to saistītām mākslas jomām oktobra pirmajā nedēļas nogalē pulcējās Tallinā, lai piedalītos Baltijas profesionālā cirka skatē “Epicirq”, kā arī intensīvā vienas dienas seminārā, kas veltīts mākslas mārketingam un mākslinieku pašreklāmai. Seminārs notika “Epicirq” programmā, un tas ir iekļauts programmā “Grassroot – Baltic Circus Artist Network”, ko koordinē Rīgas cirks un atbalsta Ziemeļvalstu un Baltijas valstu mobilitātes programma kultūrai.
Tallinā, Sakala 3, teātra centrā 2021. gada 5. oktobrī notika divi semināri, kurus vadīja pazīstami Baltijas valstu profesionāļi – Gilds Aleksa (Gildas Aleksa) un Jirgens Visnapu (Jürgen Visnapuu),
#MĀKSLINIEKU PAŠREKLĀMA UN PREZENTĒŠANA (PITCHING)
Diena sākās ar mākslinieku pašreklāmas semināru, ko vadīja Gilds Aleksa – teātra direktors un režisors, kultūras producents no Lietuvas. Skatuves mākslas organizācijas “Teatronas” mākslinieciskais vadītājs, kas darbojas teātra un cirka jomā. Līdztekus citām aktivitātēm “Teatronas” organizē starptautisko laikmetīgā cirka festivālu “Cirkuliacija” un vada pirmo un vienīgo mūsdienu cirka centru Lietuvā – Cirko Sapiens.
Lektora galvenais uzdevums bija atgādināt, ka mūsdienās māksla nav tikai pašizpausmes līdzeklis vai kultūras procesu katalizators. Mākslinieki neizbēgami piedalās tirgū, kurā ir arī citi brīnišķīgi cilvēki ar līdzīgu dienas kārtību. Seminārs aptvēra pašreklāmas tēmu un prakstisku skatījumu uz nepieciešamajiem procesiem, lai piedalītos mūsdienu kultūras apritē. Dalībnieki apguva sevis un savu ideju prezentācijas jeb pičinga pamatus – definēja savas mākslinieciskās idejas, personības un prezentēja tās kontekstā ar esošajām un gaidāmajām izrādēm, šoviem un citiem mākslinieciskiem centieniem. Pēc teorijas apguves daži mākslinieki izmēģināja iegūtās zināšanas un prezentēja sevi un savus faktiskos projektus, izmantojot iespēju saņemt atsauksmes un ieteikumus no pasniedzēja un pārējiem dalībniekiem.
#MĀRKETINGA PAMATI
Diena turpinājās ar pasniedzēju Jirgenu Visnapu, kurš ir uzņēmējs no Igaunijas ar plašu biznesa attīstības, komandas vadības un mārketinga pieredzi. Visos savas karjeras projektos viņš cita starpā ir tieši vadījis mārketinga pusi, sākot no stratēģiskās plānošanas un budžeta veidošanas līdz faktiskai kontaktu veidošanai, darījumu sarunām un izpildei.
Seminārā tika sniegts pārskats par holistisko pieeju mārketingam, kurā kā moto Jirgens min – ar minimālu piepūli iegūt maksimālu efektivitāti. Lektors arī iepazīstināja ar reālu gadījumu studijām, tādējādi atgādinot dalībniekiem svarīgāko par mākslinieku zīmolradi, apmaksātu un bezmaksas mārketingu, mērķauditorijas izpēti un komunikāciju ar to, savu sociālo mediju kontu optimizāciju utt. kā arī atsūtīja nelielu pārskatu par visvairāk interesējošajiem jautājumiem, lai mākslinieki varētu pielietot zināšanas savā ikdienas profesionālajā dzīvē.
Rīgas cirks koordinē GRASSROOT-BALTIC CIRCUS MĀKSLINIEKU TĪKLU, ko atbalsta Ziemeļvalstu un Baltijas valstu mobilitātes programma kultūrai